Raport z konkursu z fizyki

By | 15 kwietnia 2021

Dział: Praca, moc, energia

Forma przygotowania: samodzielna praca ucznia – metoda lekcji wyprzedzającej i webquest (materiały wskazane przez nauczyciela i dostępne w sieci Internet).

– nauczyciel przeprowadził również dodatkowe zajęcia ZOOM o charakterze wyjaśniająco-organizacyjnym

Konkurs był dedykowany klasom siódmym.

Liczba uczestników: 3 (z klasy 7a)

Konkurs przeprowadzono online w dniu 26.03.2021 r. Rozpoczęcie o godz. 14.00.

Uczniowie w czasie nie przekraczającym 45 minut mieli rozwiązać zadania udostępnione
na testportalu.

Zadania o treściach oryginalnych (wymyślone przez nauczyciela) podzielone były na 3 części:

  • Opanowanie pojęć (jednokrotny lub wielokrotny wybór)
  • Rozumienie pojęć i zależności (jednokrotny lub wielokrotny wybór + jedno zadanie typu prawda –fałsz)
  • Zadania obliczeniowe (zadania otwarte).

Uczniowie uzyskali średni wynik na poziomie 70,8% .

Średni czas wykonania zadań to ok. 33 minuty

Szczegółowe zestawienie wyników:

I miejsce – Kamil Gargała – 87,5 % punktów.

II miejsce – Jakub Styś – 68,8% punktów.

III miejsce – Karolina Bar  – 56,3% punktów

 

Wnioski nauczyciela:

Jestem zadowolony z dobrego, samodzielnego przygotowania uczniów i uzyskania przez nich dobrych i bardzo dobrych wyników. Uczniowie zasłużyli na docenienie.

Niestety liczba uczestników nie była duża.

Uważam, że warto kontynuować takie konkursy w przyszłości.

Marek Kochmański